Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Τα σχέδια για Προαστιακό, δρομολόγια ΟΣΕ και αξιοποίηση του Σταθμού Αγ. Διονυσίου.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΒΟΥΓΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Aπαντήσεις σε σχέση με τους σχεδιασμούς του Ομίλου ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών - Πύργου, την επέκταση των δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών και την αξιοποίηση του παλαιού διατηρητέου σταθμού του Αγ. Διονυσίου, έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας, σε ερώτηση που είχε καταθέσει στις 24/2/2011 η Βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Μαρία Κυριακοπούλου.

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Ο κ. Βούγιας αναφέρεται στις ανάγκες που οδήγησαν στον περιορισμό των δρομολογίων του ΟΣΕ στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής εξυγίανσης του οργανισμού και γνωστοποιεί την επιδίωξη του οργανισμού για διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, με στόχο την βελτίωση της οικονομικής αποτελεσματικότητας των δρομολογίων που θα επιλεγούν να επανακυκλοφορήσουν, έτσι ώστε αυτά να είναι βιώσιμα.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Επίσης, ο Υφυπουργός έκανε γνωστό ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξετάζει την δρομολόγηση αμαξοστοιχιών προς τους σταθμούς Αγ. Βασιλείου και Ψαθόπυργου (μόνο κατά την Καλοκαιρινή περίοδο), με ενδιάμεση στάση στα Βερναδέϊκα.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΓ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
Τέλος, ο κ. Βούγιας αναφέρει στην απάντησή του ότι η ΓΑΙΟΣΕ έχει καλέσει εδώ και δύο μήνες τους τοπικούς φορείς (Δήμο, Περιφέρεια, Επιμελητήρια) ή όποιον άλλο ενδιαφέρεται, να υποβάλλουν πρόταση για την αξιοποίηση του παλαιού διατηρητέου σταθμού του Αγ. Διονυσίου, ωστόσο μέχρι σήμερα, δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση.
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η αξιοποίηση του σταθμού μέσω της ανάπτυξης χρήσεων που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις των τοπικών αρχών, με παράλληλη υλοποίηση των έργων μέσω της κινητοποίησης ιδιωτικών κεφαλαίων.

Η πλήρης απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρου Βούγια στην ερώτηση της Βουλευτή Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Μαρίας Κυριακοπούλου, έχει ως εξής:
«Σύμφωνα με την απάντηση του κ. Βούγια, «...με τις διατάξεις του ν.3891/2010 (Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα), επιχειρείται ορθολογικός σχεδιασμός της εκτέλεσης δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και προβλέπεται η ετήσια αξιολόγηση της βιωσιμότητας των
γραμμών και δρομολογίων, ούτως ώστε να αναθεωρούνται οι αποφάσεις για αναστολή ή και λειτουργία των δρομολογίων.
Στην παρούσα φάση της προσπάθειας οικονομικής εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι απαραίτητη η προσωρινή αναστολή ορισμένων τμημάτων δρομολογίων, τα οποία εμφανίζουν υψηλό κόστος και χαμηλά έσοδα.
Ως προς την «επέκταση της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης από Πάτρα προς Κ. Αχαΐα και Ψαθόπυργο», σύμφωνα με το υπ' αριθμ. 1596436/Φ.70.1.3./39/10-3-2011 έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σας πληροφορούμε ότι, στην παρούσα φάση της προσπάθειας οικονομικής εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι απαραίτητη η προσωρινή αναστολή ορισμένων τμημάτων δρομολογίων, τα οποία εμφανίζουν υψηλό κόστος και χαμηλά έσοδα.
Παρόλα αυτά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτίθεται να προχωρήσει στη συνολική επανεκτίμηση του πλέγματος των δρομολογίων της μεταξύ Πάτρας - Πύργου, επιδιώκοντας την όσο τη δυνατόν στενότερη συνεργασία της με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής. Η συνεργασία αυτή θα πρέπει να συμβάλει στη βελτίωση της οικονομικής αποτελεσματικότητας των δρομολογίων που θα επιλεγούν να επανακυκλοφορήσουν, έτσι ώστε αυτά να είναι βιώσιμα προκειμένου να θεωρηθούν ως Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας βάση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Σχετικά με την επέκταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης πέραν Ρίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με τον ΟΣΕ εξετάζει την δρομολόγηση αμαξοστοιχιών προς τους σταθμούς Αγ. Βασιλείου και Ψαθόπυργου (μόνο κατά την Καλοκαιρινή περίοδο), με ενδιάμεση στάση στα Βερναδέϊκα.
Σχετικά με το θέμα της αξιοποίησης του παλαιού διατηρητέου σταθμού του Αγ. Διονυσίου, έργο του 19ου αιώνα του αρχιτέκτονα Τσίλερ, ο Πρόεδρος και Διευθύ/ων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κατά την επίσκεψη του στην Πάτρα, κάλεσε μέσω των τοπικών μέσων ενημέρωσης, τους τοπικούς φορείς (Δήμο, Περιφέρεια, Επιμελητήρια) ή όποιον άλλο ενδιαφέρεται, να υποβάλλουν πρόταση για την αξιοποίηση του ακινήτου. Μέχρι σήμερα, δύο μήνες μετά, δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση για αξιοποίηση του ακινήτου στη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η αξιοποίηση του σταθμού μέσω της ανάπτυξης χρήσεων που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις των τοπικών αρχών, με παράλληλη υλοποίηση των έργων μέσω της κινητοποίησης ιδιωτικών κεφαλαίων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου